Net als vorige week werden Miek en Guido vaak gefotografeerd
Omroep Horst aan de MaasNa Dallas streek het WK-duo Miek van Rens en Guido Janssen neer in het bloedhete Houston, waar Oranje de tweede groepswedstrijd tegen Zweden speelde. Voor Omroep Horst aan de Maas hielden ze hun belevenissen opnieuw bij. Daarbij liepen ze ook nog een Nederlandse minister tegen het lijf.
Wederom trok Miek als Queen of Cheese veel aandacht. Ze verscheen onder meer met foto's bij het WK-programma van de NOS, en werd na Dallas ook in Houston veel herkend. Op het fanfestival in Houston liep het duo minister Mirjam Sterk tegen het lijf. Ze is minister van Langdurige Zorg, Jeugd en Sport en is om die reden ook in de Verenigde Staten aanwezig. Een foto mocht dan ook niet ontbreken.
Oranjemars
Ook in Houston vond er voorafgaand aan de wedstrijd een Oranjemars plaats. "Die was nog massaler dan in Dallas", laat Guido via een appje weten. "Als ik moet schatten dan is maximaal zo'n 20 procent Nederlander en de rest zijn mensen die het ook mee willen maken. De sfeer in de walk is geweldig en er staan langs het parcours ook veel Amerikanen die het geweldig vonden."
Lees ook: de eerste dagen van Miek en Guido in Amerika
Met temperaturen van boven de 30 graden is het tropisch warm in Houston. Met de kleding die Miek en Guido dragen is dat tijdens de Oranjemars merkbaar. "Het was een lange loop van 4 km en de warmte en de luchtvochtigheid was sky high. De kostuums waren drijfnat. Daarna het stadion in waar de airco ook sky high stond waardoor je het koud kreeg met de natte kleren", schrijft Guido. "In het stadion was de sfeer geweldig, zeker na de eerste goal."
Vliegen
Maandag stappen Miek en Guido in het vliegtuig naar Kansas voor de derde en laatste groepswedstrijd. Die wedstrijd tegen Tunesië wordt donderdag- op vrijdagnacht om 01.00 uur Nederlandse tijd gespeeld. Als Nederland eerste wordt in de poule zal de reis zich verplaatsen naar Mexico waar de eerste wedstrijd in de knock-outfase plaatsvindt. Bij een tweede plaats spelen ze net als tegen Zweden in Houston. Miek en Guido blijven al die tijd verslag doen voor Omroep Horst aan de Maas.