Ervaring als marketeer gaan de 41-jarige Horstenaar ongetwijfeld helpen. Die bouwde hij op bij grote bedrijven als sportmarketingbureau Triple Double, voetbalclub PSV en Philips.
Megaklus
"Ik denk dat werken bij VVV het meest in de buurt komt van mijn eerste baan bij Triple Double," vindt Pennings in de zoektocht naar vergelijkingsmateriaal.
"Met een klein, enthousiast team op een creatieve manier iets voor elkaar boksen. Dan voel ik me erg thuis." Zijn roots trokken Pennings naar Venlo, wetende welke megaklus op hem wacht. Namelijk met minimale middelen VVV weer gezond maken én houden.
Duitsland
Zijn voorganger, interim-directeur Ruud Timmermans, voerde het eerste deel van de operatie uit, door via een schuldsaneringsprocedure een akkoord te bereiken met alle schuldeisers van de club. De volgende stap moet nu worden gezet.
"Daar liggen nogal wat uitdagingen," vertelt Pennings op enthousiaste wijze. "Qua budget moeten we keurig binnen de lijntjes kleuren, dus ook een beetje slim zijn. Natuurlijk gaan we de samenwerking met Schalke 04 aan met blik op spelers die we mogelijk kunnen huren. Maar ook zakelijk is het zeer interessant. We zijn al bekend met en op de Duitse markt en dat kunnen we op deze manier verder uitbouwen."
Doelstelling
Sportief gezien wil VVV overpresteren. Hoger eindigen op de sportieve ranglijst, dan de budgettaire ranking. "Daarin staan we halverwege het rechter rijtje, dat zijn de feiten. Maar met trainer John Lammers en ook hoofdscout Marc van Hintum zetten sportief in op deelname aan de play-offs."
Ambities zijn zeer gezond in topsport, en dat bij VVV gekoppeld moet worden aan een gezonde financiële huishouding. Iets waar Pennings partijen voor moet warm maken om in te stappen en de club weer verder gezond te maken. Als dat lukt komend seizoen al lukt, leveren ze in De Koel een topprestatie.